Friday, April 05, 2013

daku yg berhati kering..

mak selalu ajar, jangan terlampau baik dgn org..nnt org pijak kepala...atau bahasa standardnya, "buat baik berpada-pada, buat jahat jangan sekali"..

alhamdulillah..sampai aku masih mampu lagi berpegang pada pesan mak tu..cuma tak berapa balance la aku nih...sekali aku buat baik pada orang, aku sanggup bersusah payah semata-mata nak tolong orang..aku sanggup tinggalkan keja aku semata-mata nak tlg org...masa belajar dulu, kwn aku demam campak kalau tak silap..tapi sehari sebelum dia demam campak tu, dia rendam baju satu baldi dengan harapan nak basuh la kan..memandangkan tiba2 dia ditimpa musibah, aku kesian pulak tgk dia..aku basuh baju dia satu baldi tu..guna tangan plak tu..siap ada adik kakak lagi dalam tuh..

penah jugak, ada kawan aku nak balik kampung..melaka kot..tp tiket bas abis..aku yg ada keta masa tu, sanggup drive ke melaka semata-mata nak hantar kawan aku..padahal budak tu bukan la rapat mana pun dgn aku..pulun sungguh aku kan...aku mmg tak berkira dgn org-org yg baik hati dgn aku...


TETAPI..kalau ada org yg cari pasal dengan aku, mahapla adek noooo...kak xboleh nak buat2 macam kita ni bestpren walaupun kita penah jadi bespren...tak boleh la weh..tak reti..tak mampu...kalau aku tak dak keja nak buat pun, tp kalau spesies ni mai mintak tlg aku, aku akan buat mcm ada keja gak..sebab kalau tolong pun, ikhlas tak mari la...tlg la...sapa ada doa nak bg aku ni lembut hati sikit...

aku mmg tak boleh nak bertoleransi dgn org yg senang-senang sakitkan hati org..mahapla no...kadang-kadang, org tu tak buat apa pun kat aku..tp kalau aku menyaksikan insiden kekurang-ajaran terhadap org lain depan aku, siap la no..terasa mcm diri ni secara automatik dilantik jd messenger utk mengajar budak yg kurang ajar tu abis-abisan....huhu...teruk sunggu aku ni...

PESANAN PENAJA: sila jangan tiru aksi-aksi di atas di dalam kehidupan seharian...


anak bujang yg dah pandai demand..

sejak dua menjak ni, anak bujang kesayangan hamba tu asyik tanya soalan yg sama..
mama...bila besday along nak sampai nih...

setiap pagi sebelum keluar ke ofis plak, dia mesti pesan, 
mama...jgn lupa beli kek ben10 utk along tau...

haisy..dah asyik meniti di bibir ja nak kek ben10 utk besday..ni baru melayan permintaan hero pujaan..belum lagi campur permintaan gadisku..nasib baik la tuan puteri tu belum pandai demand...hehe...

persoalan di sini...kat mana nak cari kek ben10 weiiiiii!!!!!!!


Wednesday, February 13, 2013

syukur Ya Allah...

Alhamdulillah..syukur..terima kasih Allah..

dalam hidup ni, sibuk nak komplen ja..asyik xpuas hati ja..penah tak amik masa seminit dua utk renung balik apa yg Allah dah bagi kat dalam hidup ni..

Bila renung balik, terus tersedar..Ya Allah..sesungguhnya Engkau yg Maha Agung, Maha Pemurah, Maha Penyayang..hidup aku mmg terlalu dilimpahi dgn rahmat dan kasih sayangmu..

 Masuk tahun 2013, hubby yg dahulunya Senior Technician, dinaikkan pangkat ke Field Service Engineer dgn 30+% increment..alhamdulillah..syukur Ya Allah..n masuk tahun 2013 ni jugak, berkat jimat cermat, hubby dah buat full settlement utk kancil yg sepatutnya selesai bayar tahun 2015 nnt..alhamdulillah...

Alhamdulillah jugak..berkat sokongan dari hubby, Allah limpahkan rezeki aku utk menyusu Marissa hingga ke hari ini..

Alhamdulillah..Syukur Ya Allah...